Surabaya, Yoyakarta & Mount Merapi - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Maarten Wulmsen - WaarBenJij.nu Surabaya, Yoyakarta & Mount Merapi - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Maarten Wulmsen - WaarBenJij.nu

Surabaya, Yoyakarta & Mount Merapi

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

14 December 2010 | Indonesië, Surabaya

Daar ben ik dan, eindelijk.

Ik kan het haast niet geloven; ik ben al bijna een week hier. Na al het werk en de reisvoorbereidingen van de afgelopen maanden ben je ineens weg van alle drukte en chaos. Ik zat in het vliegtuig en ik dacht bij mezelf: “wat doe ik hier?”. Voor de zekerheid vroeg aan de kerel achter mij waar we naar toe gingen en het bleek Singapore te zijn. Pfoe,.. gelukkig, weg uit de Nederlandse kou.

Een vreemd gevoel dus om ineens weg van huis te zijn, zonder dat ik me echt op de reis zelf heb kunnen voorbereiden (waar ga ik naartoe? Wat is daar te doen? Etc..). Ik zat op 8 dec. in een touringcar en ik reed door Singapore city. Ik had werkelijk het gevoel dat ik een dagtripje aan het maken was en ’s avonds gewoon weer thuis zou zijn.

Afin, tijdens m’n overstap ik Singapore dus een “free tour” naar de stad genomen en later op de middag vloog ik met een turbulente vlucht van Singapore naar Surabaya. Lars was funny en had z’n indonesische kameraad met een blaadje klaargezet bij de aankomsthal en zichzelf verstopt. Ik las het blaad je dat de indo vast had: “Mr. Maarten” en ik dacht gelijk dat die luie hond zelf niet was komen opdagen. We hadden best lol toen ie tevoorschijn kwam.. ^^
1 dag Surabaya en toen hop in de trein naar Yogyakarta met de groep vrijwilligers van het Buddhist Education Centre (BEC). In een vogelvlucht het idee hiervan:
- Donderdag – zondag overnachten bij een tempel en bij bergvolkeren thuis. (ja op houten planken enzo.. :P )
- Gewapend met een arts (overgekomen uit Jakarta) en een rijdende apotheek gingen we bij afgelegen bergdorpjes langs. Deze dorpjes aan de voet van Merapi vulcano hebben met heel veel neergestreken as en koude lavastromen te maken gehad tijdens de zware uitbarsting vorige maand. Wij waren er dus voor een “Medical check-up”
- Niet zoveel gewerkt (en ook niet zo zwaar) als ik had gedacht
- Wel heel veel gelachen, veel gezien, en onwaarschijnlijk veel interessante mensen ontmoet.
- Op planken geslapen, gehypnotiseerd, “gelezen” door een monnik, vervolgens met accupunctuur lekgeprikt, bij mensen binnengekeken, in de vrije natuur tussen de lokale villagers gedouched, en heel vreemde dingen gegeten.

Nu zit ik hier in ’t appartementje in Surabaya. Lars en Wijnand (m’n huisgenoten hier) zijn nu ff naar school. Ze komen zo terug en ik had beloofd een ontbijtje klaar te hebben dus ik ga snel. 10h35 hier (jullie in NL slapen nog).

Ik ben weinig online, maar jullie kunnen me altijd sms’en op m’n Nederlandse nummer. Ik sms dan met m’n Indonesische nummer terug.

Ik begin me nu een beetje te realiseren dat ik op 15 uur vliegen van jullie afzit. Begin jullie nu al te missen :) Nou .. daaag!

  • 14 December 2010 - 04:17

    Maarten Wulmsen:

    En m'n foto's staan op facebook!!!!
    :D

  • 14 December 2010 - 06:54

    Brett:

    Lieve Maarten!

    Kan me voorstellen dat alles nog erg onwerkelijk is. Het ene moment loop je door de sneeuw in de Nederlandse kou, het andere moment, sta je aan de voet van een vulkaan tussen as-resten. Dat moet bizar zijn! Maar al bij al een ontzettende ervaring natuurlijk! Ben blij dat je af en toe een blogje bijhoudt, zo kunnen we zien hoe het met je gaat! Ben benieuwd! Geniet ervan! Groetjes, Brett

  • 14 December 2010 - 07:48

    Koen:

    ey krl,

    zeker mooi dat je heel huids daar bent gekomen! en dan ook nog en relax mee weg komen ipv hard werken haha..
    zet er snel ook wat foto's bij als je dat lukt! we keep in touch!

    gtrz koen!

  • 14 December 2010 - 08:24

    Rob:

    Joow Neef,
    Zo te lezen heb je al veel meegemaakt en gedaan in 1 week zeg! Klinkt erg gaaf allemaal! Veel succes en vooral plezier! Ben benieuwd naar je volgende verhaal! Latersss Je neef!

    p.s. Ben nog steeds trots op je! ;)

  • 14 December 2010 - 08:44

    Mervyn:

    Hey Krl,

    Loop je dr al lkkr 'n week in je zwembroekje rond;)!? Ook alweer wat bij kunnen komen van je reis en meteen je druk begin van het avontuur? Gniet ervan daar op 15h vliegen van het mooie dorpje Lind.

    Grts,..

  • 14 December 2010 - 10:43

    Mama:

    Hoi Maarten

    Wat heb jij al veel meegemaakt in die eerste week.
    Echt VET zoals je ons al liet weten.
    Kijk nu al weer uit naar je volgende verslag.
    Geniet ervan (en doe voorzichtig).
    Liefs mama.

  • 14 December 2010 - 10:53

    Pien:

    Heey Maarten!

    Heb net even de foto's bekeken op Facebook. Toch raar om te zien dat jij daar in je hempje rondloopt terwijl wij hier staan te blauwbekken in de sneeuw!
    Klinkt wel heel gaaf allemaal!
    Geniet ervan ;).

    xx

  • 14 December 2010 - 16:29

    Zus Van:

    Heej dushi,

    Nice story! toch nog even snel gelezen terwijl ik nu haast heb, want ga sporten.

    Jij vermaakt je wel daar. We spreken elkaar snel hoor. Ik hier keihard werken, poetsen en studeren en jij daar keihard lol maken,... verschil moet er zijn :-)

    Dikke koes koes!

  • 14 December 2010 - 19:45

    Opper Lapin:

    Wat een indrukwekkend verhaal! En dan die foto`s,te mooi! Al vond ik die van die man in die stoel wel erg ontroerend..volgens mij wil je iedereen wel helpen als je daar rondloopt...dat kan helaas niet. Wel echt stoer wat je hebt gedaan,je lijkt wel een echte vent:-) TROTS OP JOU! P.s.> Knippen kunnen ze daar niet...

  • 14 December 2010 - 23:17

    Jon:

    Hey Maarten,

    Leuk verslag, je hebt al veel gedaan in 'n week :o Onwerkelijk dat je zo ineens aan de andere kant van de wereld kan staan (en dat 't via het digitale netwerk toch "dichtbij" kan voelen).. Geniet er iig van! Mzl.,

  • 17 December 2010 - 10:10

    Johan:

    ha kerel,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Als je mooie foto's hebt dan zet die er ook maar op.
    Ik zal je blijven volgen.
    Trouwens we zijn pas 4de geworden met dansen.

  • 17 December 2010 - 14:39

    Mikeyy':

    Eey maat!

    Na ons sneeuwerige tripje lees ik dit. Gelukkig ben je wel vaak op de sms ;)

    Klinkt goed. Foto's nog aangekomen?! Keep it up!! Enjoyy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Surabaya

Travel adrenaline

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2011

Roadtrip

19 Januari 2011

Welcome to my Paradise

26 December 2010

ONNOZEL…

20 December 2010

Madura

14 December 2010

Surabaya, Yoyakarta & Mount Merapi
Maarten

Trip of a life time :)

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 9457

Voorgaande reizen:

07 December 2010 - 30 November -0001

Travel adrenaline

Landen bezocht: